.
.

duminică, 26 februarie 2012

Întâlnirea din Club A


Ieri seară am petrecut o seară foarte frumoasă în Club A, alături de pictorul Murivale şi de colegii şi prietenii mei, Andreea Răsuceanu, Cezar Gheorghe şi Cristi (un cristian). Murivale mi-a făcut o adevărată surpriză: a venit cu o serie de portrete ale lui Nedelciu, pe care le-a schiţat - pe toate! - chiar în decursul zilei de ieri, sub impulsul inspiraţiei şi al amintirii afectuoase pe care i-o poartă scriitorului Mircea Nedelciu. Ele se pot vedea în fotografii, în miniexpoziţia pe care a alcătuit-o pe loc şi care mă aştepta deja în clipa în care am sosit la Club A. Şi tot Murivale a povestit cu haz şi farmec cum a ajuns el personajul prozei lui Nedelciu. Mai multe despre discuţia noastră - care s-a întins, pe nesimţite, pe parcursul a două ore şi s-a încheiat cu lectura lui Nedelciu însuşi, care a citit, într-o înregistrare Casa Radio, proza lui Marie-France în Piaţa Libertăţii - găsiţi pe bookaholic.ro, aici.

A fost nu numai o discuţie serioasă despre critică, teorie şi istorie literară, despre literatură şi generaţia '80 în contextul comunismului ceauşist, despre poziţia lui Nedelciu în literatura română şi evoluţia scriitorului şi a publicului în general în postdecembrism, dar şi o evocare cumva plină de emoţie a lui Nedelciu, dispărut la 49 de ani în '99 şi intrat în necruţătorul con de umbră al posterităţii.
După discuţie şi după bere, am plecat cu toţii bucuroşi, fiecare dintre noi cu un portret al scriitorului la subraţ, dăruit de Murivale. Îi mulţumesc mult, aşa cum îi mulţumesc şi lui un cristian pentru invitaţia la "fresh-ul" literar. Mulţumesc şi Doinei (Ioanid), şi Silviei (Dumitrache) şi Mihaelei (Nestor), pentru prezenţă. Şi alte câteva poze cu toată trupa (Andreea Răsuceanu, Doina Ioanid, Gheorghe Cezar, un cristian, Murivale şi subsemnata).

Fotografii: Silvia Dumitrache


Şi miniexpoziţia lui Murivale, cu portrete ale lui Mircea Nedelciu:

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu